2009-07-11

Een trip van 24 uren!


Dag 1: Zoals gepland vertrok ik gisteren om 6 uur richting Brussels Airport om er mijn vlucht naar Frankfurt te nemen. Exact 6,5 uren later (alvast een half uurtje vertraging zodat ik de Indian way of life meteen kon ontdekken) steeg mijn vliegtuig richting Bangalore op en zo kwam ik vanmorgen, iets na twaalven plaatselijke tijd, aan. Verbazing alom, want bij aankomst moest elke passagier zijn koorts laten meten door de arts van de luchthaven (met mondmasker uiteraard, net als alle personeelsleden). Gelukkig deed mijn 36,6°C alle twijfels over mogelijke Mexicaanse griep verdwijnen en zo kon ik meteen gaan aanschuiven bij de paspoortcontrole.

Aangezien ik nog even moest wachten op mijn bagage en om 4 uur al terug verwacht werd, besloot ik dan ook de nacht door te brengen in het luchthavengebouw. Dag 1, alleen in het oosten, overleefd zonder kleerscheuren!

Dag 2: 9 uur, eindelijk (en ja, ook nu weer een half uurtje vertraging), touchdown in het broeierige (nu al temperaturen tot 41°C) Delhi, waar ik na een helse zoektocht een taxi vond die me naar men eerste verblijfplaats kon brengen. Echter niet zonder de nodige complicaties, want de chauffeur zijn gps liet het afweten en uiteraard kende hij net het district (in Delhi: een sector) waarnaar ik moest niet. Dan maar old school de weg vragen en kijk eens aan, ik ben er geraakt. Toch even rusten nu, vooraleer ik de stad nader kan bekijken dan ik deed vanuit de taxi!


Isabel


Foto 1: Bangalore: het zuiden, moesson, plantenrijk, …

Foto 2: Delhi: het noorden, droog, warm, dor, …

2 opmerkingen:

  1. Hey Isabelletje! Blij dat je reis goed verlopen is. Veel foto's trekken he, daar in het noorden.
    Ik ben gisteren nog enkele spulletjes gaan halen die we ginder kunnen gebruiken. Heb ook nog een interessant boek besteld om kinderen op een speelse manier Engels te leren. Normaal gezien zou het niet tijdig bezorgd kunnen worden maar ik heb de klantendienst geïnformeerd over ons project en dat heeft blijkbaar toch effect gehad want ik kreeg meteen antwoord dat ze het boek direct opgestuurd hadden en dat het midden volgende week zeker in de bus zou vallen. Heb ook wat Engelse liedjes gezocht (echte kinderklassiekers), daar kunnen we ook zeker al mee aan de slag. Allez meisje, doe dat nog goed ginder he! Ciao

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi !
    Ik zal proberen de foto's die ik neem regelmatig op de blog te zetten, zodat je ook al een beetje het India gevoel krijgt. Hoe dan ook, over de vluchten moet je je zeker geen zorgen maken. Alles is vlot verlopen; in Frankfurt een stevige wandeling naar een andere terminal, afgelost door een ritje met het luchttreintje van de luchthaven. In Bangalore is alles ook heel duidelijk aangegeven, helemaal niet moeilijk.
    Ik heb ook een aantal liedjes meegenomen; dat lijkt me inderdaad een hele goede opwarmer. Het zou heel leuk zijn moest dat boek nog op tijd aankomen; spannend!
    Veel succes nog met de laatste voorbereidingen, over een weekje zit je hier naast mij!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen